In drie stappen naar een sterk werkgeversmerk. Wij geloven dat dit kan. In onze podcast vertelden we al over dat wij ons volledig hebben toegelegd op employer branding. Maar hoe kijken wij daar eigenlijk tegen aan? De voordelen van een sterk werkgeversmerk zullen bij velen wel bekend zijn. Je vindt makkelijker kandidaten, je vindt betere kandidaten en je weet je personeel beter vast te houden. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw werkgeversmerk opvalt? In dit artikel lees je er alles over. Overzichtelijk in drie stappen.

Stap 1. Ontdek je verhaal en leg het vast.
In iedere organisatie schuilt een mooi verhaal. Maar lang niet iedere organisatie neemt de tijd om het verhaal vast te leggen. Door te investeren in je eigen verhaal als werkgever, werk je aan een duidelijk, authentiek verhaal dat je kunt vertellen aan je medewerkers en de arbeidsmarkt. Maar het werkt ook de andere kant op. Als je verhaal klopt, zullen je klanten dit ook gaan merken. Dit zorgt voor een verbindende factor in al je communicatie, over al je kanalen, naar alle kanten!

Stap 2. Ontwikkel een strategie.
Vanuit je eigen sterke verhaal als organisatie, ontwikkel je een employer branding strategie. Met dit plan kun je aan het werk met een consistent verhaal vertellen op de plekken waar jij het beste zichtbaar wilt zijn. Als je in kaart hebt gebracht wie je wilt bereiken en op welke manier, geeft dit verschillende mooie kansen. Bijvoorbeeld om je eigen personeel in te zetten dit verhaal te vertellen, de zogenaamde employee generated content.

Stap 3. Aan de slag met content.
Als je weet wat je verhaal is en je weet waar je dit verhaal kunt vertellen, kun je aan de slag met content. Sla dan vooral je eigen personeel niet over. Inventariseer eens binnen je afdeling wie het leuk vindt om mee te doen dit verhaal te gaan vertellen. En dan niet de vacatureteksten delen, nee, geef eens een echt kijkje in de keuken van jouw afdeling of organisatie. Het is in eerste instantie misschien wel spannend om je eigen personeel in te zetten binnen deze strategie, maar het zorgt voor een prachtige kans om potentiƫle werknemers het echte verhaal te vertellen hoe het er bij jullie binnen aan toe gaat. Een echt verhaal dat opvalt! Stay true. Stand out.