BDO Nederland

Boardroom Rebels vroeg de generatie Z om op diverse manieren mee te denken met de positionering van BDO als ICT-werkgever. Dit hebben we gedaan in brainstormsessies, aangevuld met reviews van diverse online kanalen. Daarnaast kreeg een geselecteerde groep jongeren de kans om – goed voorbereid – binnen te kijken bij BDO, medewerkers te interviewen en feedback te geven.

Het geheel is verwerkt tot twee videoreportages en een schriftelijke rapportage waarmee het verschil tussen de uitstraling en de werkelijke beleving concreet werd samengevat. Dit werd gebruikt als input voor een herpositionering van het werkgeversmerk.

Weten wat BDO voor jou kan betekenen? Kijk op www.BDO.nl

Universiteit Nyenrode

Het uitwerken van diverse businesscases tijdens de jaarlijkse Leadership Experience wordt verrijkt met input van een panel jonge ambitieuze scholieren, die vanuit hun eigen perspectief meedenken over actuele uitdagingen van diverse multinationals, waaronder Philips.

Zo ontstaat frisse input en feedback uit onverwachte hoek, waar zowel studenten als partners van Nyenrode voordeel mee doen.

Meer weten over de programma’s van Nyenrode? Kijk op www.nyenrode.nl

Rijksoverheid

Om beter te begrijpen hoe jonge WO’ers zich oriënteren op de arbeidsmarkt en traineeships hebben we voor de Rijksoverheid inzichtelijk gemaakt hoe deze doelgroep keuzes maakt, welke aannames zij doen en wat triggers en afknappers zijn tijdens deze oriëntatie.

Dit is gedaan in focusgroepen waarin groepen studenten gestructureerd om input en feedback werd gevraagd. De opgedane inzichten worden gebruikt om de arbeidsmarktcommunicatie en het instroomproces van rijkstrainees te verbeteren.

Meer weten over het Rijkstraineeprogramma? Kijk op wwww.werkenvoornederland.nlhttp://www.werkenvoornederland.nl

Stichting Unboxed

In samenwerking met de stichting Unboxed is een uniek lesconcept ontwikkeld om brugklassers zich meer bewust te maken van diversiteit, hokjesdenken en jezelf kunnen zijn.

Samen met het team van Unboxed werd een influencer toegevoegd aan de lessen voor een authentiek verhaal met impact. Verdere activatie vond plaats door de jongeren uit te nodigen voor het VIP-deck tijdens de Canal Parade 2019.

Dit resulteert in een toename van zichtbaarheid over dit onderwerp op scholen, in de media en onder de doelgroep.

Interesse in dit initiatief? Kijk op www.unboxedamsterdam.nl voor meer info.